בית הכנסת יחכה לתושבים

בפרויקט כרמי הנדיב בית כנסת יבנה ויהיה מוכן בסמוך לאכלוס התושבים הראשונים בשכונה. הוא יפעל באופן תדיר לצד פעילויות קהילתיות מגוונות שיכללו ערבי נשים וגברים, פעילויות לילדים, הרצאות בנושאים מגוונים וכמו כן ישמש כאולם לאירועים של הקהילה.

פרויקט כרמי הנדיב הוא שכונה חדשה ונפרדת בין קריית-מלאכי לכפר ורבורג ובאר טוביה. השכונה החדשה נבנית ומתפתחת במהירות שיא. התשתיות המודרניות מקרבות אותה למרכז אך עדיין ניתן למצוא בה דירת 4 חדרים במחיר סביר, במפרט אשר לא נופל מדירות במרכז הארץ.

 

היא ממוקמת קרוב מאוד לכביש -6 ונמצאת במרחק של כ – 30 דקות מתל אביב וכ -40 דקת מירושלים.

 

בסופו של דבר צפויה שכונת כרמי הנדיב לכלול למעלה מ-3,000 יח"ד. את הפרויקט בונות בשיתוף פעולה שתי חברות עם ניסיון עצום בבנייה של שכונות גדולות, חברת רוטשטיין וחברת ציפחה אינטרנשיונל.

 

שכונת כרמי הנדיב מיועדת בעיקרה לציבור הדתי ואחת המטרות של היזמים בפרויקט זה היא לדאוג שהתשתיות החברתיות והמוסדות יהיו מוכנים בסמוך לאכלוס השכונה.

 

כבר בשלבים הראשונים של שיווק הפרויקט, נמכרו למעלה מ- 300 יח"ד.

 

החברות בשיתוף עם העירייה, נותנות מענה מלא לצורכי הלקוחות ונותנות דגש לשטחים ציבוריים, מוסדות ציבור וחינוך (גנים ובתי ספר) בשכונה. לצד הרוחניות במסגרת התב"ע מוקצים בשטח הפרויקט גם למעלה מ – 120 דונם לשטחים ירוקים – פארקים, גינות ציבוריות, רחבות בין הבניינים מלאות בצמחיה וכמו כן מתוכננים בשכונה גם שטחים למסחר.

 

תושבי השכונה החדשה לא יהיו מנותקים מהעיר, ויוכלו ליהנות מכל מה שיש לקריית-מלאכי להציע, כולל המרכזים המסחריים הקרובים ויער באר טוביה הסמוך שמתפרס על כ – 1,000 דונם ונחשב לפנינת טבע נדירה ואיכותית.

 

 

השבת הראשונה בשכונה החדשה

 

בשלב הראשוני של בניית השכונה, נפגשו היזמים עם אופיר חיים, מנהל הגרעין התורני בקריית מלאכי. מטרת הפגישה היתה לבדוק איך יהיה אפשר גבש, לאחד, ולחבר את הקהילה החדשה עם הקהילה הוותיקה של העיר.

 

הן היזמים והן מנהל הגרעין התורני, רואים עין בעין את החשיבות של איחוד וחיבור הקהילה החדשה עם הקהילה הוותיקה ואת היתרון של רכישת דירה והצטרפות לקהילה מגובשת.

 

במסגרת התכנון, הוחלט כי בשכונה החדשה המוסדות והתשתיות הם אלו שיחכו לתושבים עם הגעתם לשכונה ולא להיפך. מכיוון שמדובר על שכונה המיועדת לציבור הדתי, יש דגש חשוב שכבר בשבת הראשונה יוכלו התושבים ליהנות מבית כנסת פעיל. לכן פועלות החברות במלוא הכוח לסיים את בניית בית הכנסת, בתי הספר והגנים.

 

הדמיית בית הכנסת בכרמי הנדיב. צילום: יח"צ

 

בית הכנסת של השכונה צפוי להשתרע על פני כ – 345 מטר והוא יחולק לשני חלקים אשר ישמשו את הצרכים הרוחניים והקהילתיים של התושבים החדשים והוותיקים.

בצד הרוחני יפעל במבנה בית מדרש, בו ילמדו כ – 20 אברכים במשך שעות היום, ובשעות הערב יוכלו התושבים ליהנות משיעורי תורה והרצאות בנושאים שונים לגברים ונשים. כמו כן ישמש בית הכנסת לפעילויות לילדים ואולם שמחות.

 

גרעין מרכז נריה קיים בעיר כבר למעלה מעשרים שנה והוא פועל בארבעה תחומים עיקריים – רווחה, חינוך, זהות יהודית - הפצת תורה והעצמה של המשפחה.

הקמת השכונה החדשה בסמוך להם מילאה בשמחה גדולה את אנשי הגרעין והם מקווים כי השכונה החדשה תביא קהל צעיר ואיכותי לאזור.

הם רואים בהקמת השכונה החדשה הזדמנות חיובית לרתום את התושבים החדשים לפעילות החברתית של הגרעין התורני.